مبدل حرارتی استخری

۵۱ بازديد
مبدل حرارتی استخری را می توان در بسیاری از کاربردهای استخر و آب مورد استفاده قرار داد: آب نمک و استخرهای کلردار، جکوزی، گرداب، اسپا و جکوزی، استخرهای گرمایش خورشیدی، تامین آب گرم خانگی، کاربردهای آب دریا، کاربردهای آب و هوای گرم و بازیابی گرمای فاضلاب. این بدان معنی است که مهم نیست که چرا به گزینه های مبدل حرارتی نگاه می کنید، یک مبدل حرارتی مناسب برای استخر شما وجود خواهد داشت.

هنگام نگاه کردن به مبدل های حرارتی استخر، حتما به دنبال مارک هایی باشید که موارد زیر را به شما ارائه می دهند:

مقاومت در برابر خوردگی

خوردگی یک مشکل در استخر آب کلر و نمک است. اگر مبدل حرارتی شما با مواد مقاوم در برابر خوردگی ساخته شده باشد، خواهید دید که تقریباً برای همیشه دوام می آورند!

خود تمیز کردن

هیچ کس نگهداری اضافی را دوست ندارد. بررسی کنید مبدل حرارتی اجازه می دهد تا سرعت جریان بالایی از طریق آن وجود داشته باشد. اگر سرعت جریان بالا باشد، متوجه خواهید شد که مبدل حرارتی شما به تعمیر و نگهداری بسیار کمی نیاز دارد و ذاتاً خود تمیز می شود.

طول عمر طولانی

اگر مبدل حرارتی شما دارای کانال‌های عریض باشد، ساختن فلس‌های آب سخت طولانی‌تر طول می‌کشد و بنابراین، مبدل حرارتی شما طول عمر بیشتری خواهد داشت.

علاوه بر نگاه کردن به این مزایا، باید کارایی آنها را نیز در نظر بگیرید. همه مبدل های حرارتی یکسان ساخته نمی شوند.

راندمان مبدل حرارتی را می توان به روش های مختلفی تعریف کرد و از نظر عملکرد حرارتی چندین فاکتور کلیدی وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

تفاوت دما - تفاوت بین سیال داغ و خنک کننده در مبدل حرارتی بسیار مهم است. مایع خنک کننده همیشه باید در دمای پایین تری نسبت به سیال داغ باشد. دمای پایین‌تر خنک‌کننده، گرمای بیشتری را از سیال داغ خارج می‌کند تا دمای خنک‌کننده گرم‌تر.
منبع
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.